Yararlı Linkler

Klasik hale gelen sorular


Artık bazı soruların klişeden de çıkıp klasik hale geldiğini düşünüyorum. Özellikle yazılımla ilgili olanların ve çalışanların çok duyduğu sorular bunlar. Bu soruları henüz lise veya üniversitede ilgili bölümlerde okuyupta başkalarına ödev yaptırma mantığı içinde olanların sorması gayet mantıklı tabi. Ama yıllardır bu işi yapıp bu işten ekmek yiyenlerin bu soruları sorması tuhafıma gitmeye başladı.

İlk örneğimiz;

"Asp.net mi? Php mi?"

Artık duyduğumda kusacak noktaya getiren bir sorudur bu.Ya sen gözünü Mssql'le açmışsındır, kütüphaneler senin için çocuk oyuncağıdır sana Asp.net'in daha iyi gelmesi normal.Ama at gözlüğünü çıkardığınız zaman herkes kütüphanelerle çalışmayı sevmeyebilir, alışamamış olabilir.Ona da Php bulunmaz bir nimet gibi gelebilir gözü kapalı sistem yazar.O da Php'yi sevebilir.

İkinci örneğimiz;

1-) "Dreamweaver mı? PhpStorm mu? Netbeans mi? vb."
2-) "Hangi ide'yi kullanmamı önerirsiniz?"

Neredeyse bütün ideleri denedim.Ama bende de şöyle bir huy var ki birşeye alıştım mı bırakasım gelmiyor.O yüzden Dreamweaver ile gözümü açtığım için hiçbir ideyi kullanamıyorum(daha doğrusu alışamıyorum).Ama diğer yandan PhpStorm'u veya Notepad++' ı çok seven bir sürü insan var.Belki de bunlardan biriyle başlasaydım onunla devam edecektim ona alışacaktım.

Üçüncü örneğimiz;

"Wordpress mi? Joomla mı?"

Bu soruyu bir yazılımcının veya yazılımla ilgili olan birinin sormadığını varsayıyorum.Cms kullanmak için önce onu öğrenmek gerekir.Bu durumda bir yazılımcı hazır sistem kullanmaktansa kendi Cms'sini yapar(bkz: Tamamen üşengeç olduğum için blogger kullanıyorum).Joomla'yı hiç kullanmadım ama Wordpress kullanmışlığım var inkar etmiyorum.Bir müşteri Wordpress'te diretince öğrenmek zorunda kalmıştım.Ama elimde kendi yazdığım bir Cms olsaydı Wordpress'ten kurtulma ihtimalim de vardı.Sonuç olarak benim gibi mecbur kaldığınızda öğrenmek ve kullanmak zorunda kalıyorsunuz.

Hepsinin sonucu olarak kullanılan ideler, frameworkler, yazılım dilleri arasında genelleme yapmak doğru olmadığı gibi, hepside ihtiyaca, alışkanlığa, temele bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

Yorum Gönder

0 Yorumlar