Yararlı Linkler

Wordpress kurulumu ve tema yükleme

Dünyada neredeyse en çok kullanılan blog sistemi şüphesiz ki wordpress.Tabi böyle olunca temalar,eklentiler havada uçuşuyor.Genel olarak baktığınız zaman wordpress gerçekten çok kullanışlı ve güzel bir içerik yönetim sistemi.
En büyük avantajlarından biri de wordpress ile ilgili çok kaynak bulabilmenizdir.
Joomla'yı hiç kullanmadım ama wordpress kadar olacağını pek sanmıyorum doğrusu.Bu işle uğraşan biri olarak wordpress'e çok farklı bakıyorum.Sıfırdan bir sayfa yapmak için saatlerimi veya günlerimi harcamam gerekirken wordpress ile uygun, sade, kullanışlı bir tema bulup onu düzenlemek bana oldukça zaman kazandırıyor.
Gelelim wordpress'in kurulumuna.Oldukça basit ve herkesin yapabileceği bir olay.Öncelikle wordpress'i indiriyoruz.Linkten indirip kurmaya başlayabiliriz.
http://wordpress.org/download/
İndirdikten sonra dosyalarımızı eğer direk hosta atacaksak hostumuza, eğer localde kurup kullanacaksak server programımızın gerekli dosyasına kopyalıyoruz.Daha sonra veritabanında wordpress'in kullanması için bir veritabanı oluşturuyoruz.
Let's go deyip devam ediyoruz.
"Database name" yazan kısıma oluşturduğumuz veritabanı adını,"user name" yazan yere veritabanımızın kullanıcı adını "password" yazan yere veritabanı şifremizi ve son olarakta "database host" yazan yere host adresimizi yazıp submit diyoruz.
Run the install deyip devam ediyoruz.
"Username" yazan yere wordpress yönetim paneli için oluşturmak istediğimiz kullanıcı adını,"password" yazan yere yönetim paneli için şifremizi belirleyip,"E-mail" kısmına da e-mail adresimizi yazıp install wordpress deyip kurulumu tamamlıyoruz.Herkese hayırlı uğurlu olsun :)

Yorum Gönder

0 Yorumlar